Miltäs kuulostaisi otsikon mukainen ajatus? Antaisitko kihlasormuksesi sulatettavaksi, jotta siitä voitaisiin tehdä jokin muu koru? En minäkään antaisi. Mutta mielelläni ottaisin.. nimittäin Jonin kihlasormuksen minun vihkisormukseni materiaaliksi!

Olen jo aiemmin puhunut täällä sormushaaveistani, ja suunta on edelleen sama... mitään kovin perinteistä en tule ensi kesänä sormeeni pujottamaan. Suunnitelmissa olisi jotain vähän poikkeavaa ja kenties jotain värillistä. Täydellistä ei taida mallistoista löytyä, joten nyt suunnitelmissa olisi sormuksen teetättäminen.

IMG_2877

Uusi vihkisormus tullaan myös Jonille hankkimaan. Mies kun on kihalsormuksensa hankkinut sillä ajatuksella, että ottaa sitten erikseen myös vihkisormuksen. Kahta sormusta ei kuitenkaan ole hänellä käyttöön jäämässä ja kesällä sitten Joni ehdotti minulle, että mitä jos hänen kihlasormuksensa sulatettaisiin minun vihkisormukseni materiaaliksi. Voitte varmaan arvata, että ihastuin ajatukseen ihan täysin!

Olin muutenkin puhunut siitä, että täytyy selvittää voiko jotain vanhoja materiaaleja hyödyntää vihkisormuksen teetättämisessä ja mikäpä sen parempi olisikaan ellei rakkaan miehen kihlasormus. Jos vaihtoehdot tuolle vanhalle sormukselle ovat korurasiassa pölyttyminen tai minun vihkisormukseen päätyminen lienee valinta aika selvä.

Olen löytänyt yhden kultasepän, jonka tyylistä pidän ihan hurjasti. Pitäisi tiedustella seuraavaksi häneltä mahdollisuutta hyödyntää Jonin sormusta. Toivottavasti onnistuisi! Tulisin siitä kyllä hurjan iloiseksi.

Siitä viime kerralla mainitsemastani Helsinkiläisestä kultasepänliikkeestä ei sitten tullutkaan mitään.. heidän sormuksensa olivat alkaen 1800 euroa, eikä minun haaveilemani tyylit olleet todellakaan sieltä hinnaston alkupäästä.. niistä haaveista kuitenkin ammennan edelleen ideoita nykyisiinkin sormushaaveisiini!