Jokainen hääkampaustaan suunnitteleva morsian sukeltaa varmasti internetin ihmeelliseen maailmaan kampausinspiraatiota etsimään. Ja niin sukelsin minäkin - jo monta vuotta sitten. Tässä ajassa tietokoneen kuvakansioihin on ehtinyt tallentumaan yksi jos toinenkin kaunis kampaus. Monet niistä ovat hyvin samanlaisia, mutta osa myös hyvin erityyppisiä. Kuitenkin näin huolellisen selaamisen, etsimisen, vertailemisen ja pohtimisen jälkeen on ollut helppo huomata mistä tykkää kaikista eniten. Ja mulle se on tuo alla näkyvä kiharaista nutturaa ja lettiä yhdistävä kampaus.

Hiukset

Mun omat hiuksethan on tosi pitkät. Siis ihan oikeasti pitkät. Hiukset-voi-tunkea-housuihin -pitkät. Joten moni on pitänyt mua hulluna, kun en halua pitää hiuksiani auki. Vaikka melkein joka päivä normaalissa arjessa mun hiukset on kiinni, enkö haluaisi vapauttaa ne kauniiksi kiharapilveksi hääpäivänä? No en kyllä halua. Nimittäin sitäkin on kyllä tullut kokeiltua. Ja se ei ole erityisen miellyttävää. Hiukset jää kiinni kaikkialle vaatteista kainaloihin ja huulikiillosta toisiin ihmisiin. Eikä näin pitkät hiukset auki laitettuna vaan pysy kovin pitkään kovin siistinä. Ainakaan yhtään vauhdikkaammassa menossa. Lisäksi mun mielestä nuttura on muutenkin juhlavampi valinta.

Koska meidän häät ei kuitenkaan tule olemaan mikään erityisen jäykkä ja hienostunut ja elegantti tapahtuma, en halua nutturankaan olevan liian hienostunut ja elegantti. Jokaisen kiehkuran ei tarvitse olla sliipattu tasaiseksi ja otsalta saa roikkua vapaana muutama suortuva. Lisäksi letti mulle hyvin tuttu ja ehkä arkinenkin elementti kampauksessa, joten olo tämän tyyppisessä kampauksessa tulee varmasti olemaan kotoisa. Ainakin tuo kuva näyttää ihan just mun tyyliselle!

Mitäs te tykkäätte? Ja millaiset on omat suunnitelmat kampauksen suhteen? Auki vai kiinni? Sliipattua vai rentoa? Vai  jotain ihan muuta?

Ps. Käsi ylös ketä yllättää, että eihän sieltä hääpukuliikkeestä kuulunut sitä soittoa, joka luvattiin maanantaina tai viimeistään tiistaina mulle soittaa. Nyt liike onkin jo onnellisesti kiinni pääsiäislomilla... vedä syvään henkeä ja laske kymmeneen....